Een legende in de Franse automobielgeschiedenis ...
Beschrijving
"Zo nieuw, zo stoutmoedig, zo anders als alle voorgangers", de pers spaarde
in 1934 bij de introductie van de ‘Traction Avant’ (voorwielaandrijving) niet met
complimenten. En dit niet voor niets, want dit was echt een technische revolutie!
André Citroen waagde het om geheel van de achterwielaandrijving af te
stappen en de complete motor én aandrijving op de voorwielen te laten rusten.
Deze gedetailleerde replica van de beroemd-beruchte “Gangster-
Limousine” van zinkgietwerk in schaal 1:18 van de
CITROEN 15 CV (Bj. 1952) heeft een bestuurbare
vooras, openslaande voordeuren, kofferbak
en vouwmotorkap. Lengte: ca.
26 cm. Een hoogtepunt voor verzamelaars
en voor autoliefhebbers.
in 1934 bij de introductie van de ‘Traction Avant’ (voorwielaandrijving) niet met
complimenten. En dit niet voor niets, want dit was echt een technische revolutie!
André Citroen waagde het om geheel van de achterwielaandrijving af te
stappen en de complete motor én aandrijving op de voorwielen te laten rusten.
Deze gedetailleerde replica van de beroemd-beruchte “Gangster-
Limousine” van zinkgietwerk in schaal 1:18 van de
CITROEN 15 CV (Bj. 1952) heeft een bestuurbare
vooras, openslaande voordeuren, kofferbak
en vouwmotorkap. Lengte: ca.
26 cm. Een hoogtepunt voor verzamelaars
en voor autoliefhebbers.
Eigenschappen
Dit zeggen onze klanten
Uw productvragen